06122015

Idag. 6 december firar Finland sin självständighetsdag. Jag har firat den lite annorlunda iår, inte alls som jag gjort tidigare år. Varje år har jag, med familjen i antåg, stegat in hos farmor och farfar för att skåla med farfar och för fosterlandet. Ifjol var första året som farfar inte fanns med oss andra igänget, men vi såg på balen med farmor istället. 
Iår då, ja i år är jag i Vasa. Men det går bra det med! 
 
Farfar, som var krigsveteran, finns med i tankarna extra mycket idag. Synen av ett blåvitt ljus får kroppen att fyllas med värme och glädje när jag vet hur mycket dessa veteraner gjort för vårt land. De har riskerat sitt liv för att vi i framtiden ska kunna leva tryggt. Vi har så otroligt mycket att tacka våra kära krigsveterander för, kom ihåg det! 
 
Nu ska jag dra med min svenska kämppis på bal! 
 
 
6.12.2012, mer bilder hittar ni HÄR från kvällen. ♥
 
Allmänt | |
Upp