Nu bär det av igen!

Morning! 
Imorgon tar jag och min vän Pamela flyget till sydligare breddgrader. Inte mycket, men tillräckligt! Palma de Mallorca är slutdestinationen. Senast jag var där var i augusti och jag har nog saknat stället, och min farbror (det är hos honom vi ska bo). Packandet har gått trögt men jag börjar snart vara klar. 
Ska försöka uppdatera bloggen lite vart efter men så har jag också tänkt vi de två andra besöken som gjordes förra sommaren. But I will try ;)
 
Här kommer en snabb tillbakablick på de resa som gjordes för ganska exakt ett år sedan. Edward fyllde år och jag (och någon sponsor) lyckades koppla ihop present med nöjen: 
 
24.5.2015 Första kvällen firades med kvällssol och skumppa. Blek som ett lakan, kan inte säga att det är mycket bättre iår.
 
Promenad längs stranden i Palma.
 
Provade på nattlivet i Magaluf, ingen av oss värst imponerad. Besökte bland annat Grabbarna Grus och BCM.
 
Lata stranddagar.
 
Besök på min favoritstrand. Svindyr sangria och gott sällskap, ett besök per resa är ett måste!
 
The Cathedral (stavn?), Palmas (ja om än inte Mallorcas) stolthet! 
 
Under resan hann jag och Edward gå vilse i staden, åka svingammalt tåg till Sóller, sola ikapp med molen på playa Sóller, besöka New Yorker åtminstone tre gånger, dricka Gin Tonic vid Hotel Cuba (sjukt god och sjukt dyr), äta på en kinesisk restaurang där man plockade fat med mat från ett rullande band, äta pizza vid "honde me röve", gå på tapas tuesday, träffa Fs jobbkompisar (som hängde med till ett par ställenställen), gå runt i staden och längs med vattnet, beundra båtar (sådana som inte finns i Finland), dra tung packning, skada fingret pga tung packning och söndrig kappsäck, leta cider i olika butiker (nästan omöjligt att hitta), jag fick lära mig dricka öl pånytt. Och sist men inte minst, vi lärde oss så pass mycket spanska att vi skunde beställa öl eller vin på uteserveringar. 
Världen | |
Upp