En glad måndag!

Det är måndag!
 
Vanligtvis brukar måndag för mig betyda måndagsångest, men idag tycks det inte existera någon sådan term. Vilket är väldigt positivt! Hösten har kommit och folk längs Vasas gator har börjat pälsa på sig kläder. Jag såg flera med vinterjacka när jag gick hem från Sweet Vasa. De som hade möjlighet från klassen firade Frida med fika! Hela 20år blir hon, lillan vår *smilje med hjärtaögon*! Riktigt trevlig pratstund.
 
Jag är så glad över att solen började skina istället för att regnet skulle falla, men det finns en viss risk för det ännu. Jag ser så fram emot den kommande gymnastiklektionen (ja hela kursen faktiskt)! Det är en ursäkt för mig att röra lite på mig även om halsen värker både morgon och kväll. Men snart ska jag nog börja gymma igen, ordentligt! Dygnet har dock för få timmar så det blir nog inte lika ofta som förra året, men något ska jag göra iallafall... En dröm som jag hade när jag var mindre var att bli gymnastiklärare. Blir roligt att prova på... och vem vet, kanske en dag läser jag vidare?
 
En gammal mobilbild från slutet av augusti 2013.
 
Den här måndagen betyder också GULISINTAGNING för hela slanten! Så roligt att gå med som tutor iår. Det kommer nog bli helt galet bra tror jag. Astrid Lindgren som tema, och glada gulisar i varje hörn av Vasa! 
 
Jag har liksom inget att klaga på för tillfället. Den här måndagen är en bra-måndag! Ända minuset är att jag har 45  minuter på mig att cykla hem från Karlsplan, duscha, sminka mig, äta och sätta på mig halaren och ta mig till nästa destination för kvällen. Lite för optimistiskt jag vet, men det ska nog gå på ett eller annat sätt. Tutor tröjan har jag troligen hemmahemma för jag har vänt upp och ner på hela garderoben, men tur jag har SPIrre tröjan som backup. Nu står ett avsnitt GossipGirl och matlagning på schemat!
Allmänt, Skojj, Skola | |
Upp