2 försenade julklappar 2014

Julen 2014 hade jag planerat ge min pojkväns syster och mormor varsit par handstickade sockor. Tyvärr var tiden knapp så de fick varsit kort om att "den som väntar på något gott..." Sen blev det vår och jag glömde helt bort det. Så i somras tog jag fram sticksömmen och gjorde först klar Es mormors.
 
 
 
De är stickade i 7 bröders svart (099) och 7 bröders raita. Stickor 3.5.
 
Sedan var det dags att påbörja Emmelies sockor. 2 nattskift kom lägligt till strax innan jag skulle till Palma. Så jag stoppade in sockorna i en snygg papperspåse och lämnade dem på jobbet så Emmelie skulle hitta dem några dagar senare när jag var på resa. 
 
 
 
Emmelie var med när jag köpte garnet så hon fick själv välja färg. 7 bröders svarta och även deras polkka. 
 
 
Garnet är köpt i Kållby från Brittas Garnkvarn. Billigast i nejden! 
 
,
Allmänt | |
Upp