Från heta bloggdebatter till drömmar om tid

Hej!
 
Det börjar bli 2 veckor sedan jag bloggat sist. Inte pågrund av bloggtorka, utan pågrund av tidsbrist. Ibland måste man prioritera här i livet och människor har redan råkat ut för en del av mina prioriteringar. Därför är självfallet bloggen också ett. Skolan har mer eller mindre tagit livet av mig den senaste tiden...
Nå, inte har den finlandssvenska bloggvärlden stått still för det. För er som missat senaste nytt ska jag dra igenom två omtalade områden för tillfället. På tapeten ligger främst Galan 2015. Även om jag inte är någon storbloggare eller satsar hejvilt på bloggen vore det ändå roligt att besöka galan som dessutom kommer att vara här i Vasa. Sätta på sig en fin långklänning, glittriga smycken, fixa hår och smink och gå dit med ett smil på läpparna. *drömmer mig bort lite*. Och vem vet? Kanske man skulle ta sig mer tid att skriva och satsa lite mer på bloggandet efter en sån boost (förhoppningsvis, jag tror det blir succé)!?! 
 
 
Foto: Ann-Sofi Sandin
 
 
Ett annat hett ämne är det här med detoxing och vikt/träningshets osv. På den här fronten finns alla möjliga inlägg ur olika synvinklar. Sara, Daniela, Cindy och Karolina är bland annat bloggare som gett sig in i debatten. Jag kommer själv inte att ge mig in i debatten något mer (peppar peppar). Jag vet mycket väl hur det är att ha en osund relation till mat och träning MEN jag vet också hur det är att ha en sund relation till dem. Och oj så roligt det är att träna hårt, och oj så gott det är att äta efteråt. Och där emellan. Och innan... (Måste bara påpeka att idag har jag endast en sund relation till mat.)
 
 
 
Nåjaa, det var ju inte det jag skulle lyfta fram i kvällens inlägg egentligen. Pågrund av lite tid hade jag tänkt drömma mig bort till ett fjärran land där man har all tid i världen.
Då skulle jag bland annat:
- Träna mer än jag gör för tillfället ( har den senaste tiden blivit max 3 gåner per vecka)
- Sticka vantar, sockor och pannband
- Virka härtligt mjuka tofflor till vintern
- Sy in/om flera klädesplagg. Bland annat sånadär Adidas byxor som alla har. Köpte ett par på Stadium på barnsidan och de passar nog men sitter verkligen inte snyggt... Får försöka fixa det inom snar framtid.
- Göra härliga smoothies till frukost
- Umgås mera med vänner. Speciellt såna jag inte sett på ett tag.
 
Vad borde jag göra och sätta all fokus på? Jo... Skolarbeten och tentläsning. Vet inte hur jag ska bli klar med allt och hur jag ska orka. Men, samlar krafterna emellanåt med att mysa med pojkvännen, familjen och familjens hund Bambi. Så nog ska jag väl orka! Ett och annat glas rött i goda vänners lag blir det också mellan inlämningsupgifterna. 
 
Imorgon är det tent i artkännedom som gäller! Siktar på att komma igenom den även om jag inte riktigt läst ordetnligt. "Tar det på talang" är morgondagens motto!
Allmänt | |
#1 - - TIDSTJUVEN:

Ugh, vet hur det känns när man rent ut sagt drunknar i skolarbetena. Hang in there, det blir bättre!

Och klart att du ska komma på Galan. :D Inga tvivel om den saken! Det är ett evenemang som man helt enkelt inte FÅR missa. ;)

Svar: Jo nå blir det inte bättre är jag nog körd! Meen det är bara att kämpa vidare. Galan lockar nog så mittiallt dyker jag upp där. I kalendern är det redan bokat ;)
Paulina Grön

#2 - - Anonym:

Hur mycket har du i skolan? Dvs. hur långa skoldagar i medeltal och hur många deadlines och tenter har du/har du haft inom en månads tid?

Svar: Helt tillräckligt för att inte hinna så mycket annat :)
Paulina Grön

Upp