En fråga och en tung söndag

Godkväll på er!
 
Jag fick en fråga förra veckan, nä vänta nu, för två veckor sedan... men har inte hunnit svara på den förän nu. Det var någon som funderade på hur långa skoldagar jag hade i medeltal och hur många deadlines inom en månad (något vettigt svar kommer denna anonyma människa inte få). 
Jag vill börja med att poängtera att något som jag kanske tycker känns tungt och stressande kanske är någon annans vardag, de kanske rent ut sagt vill ha stressigt och 1000 bollar i luften samtidigt. Så snälla ni, kom ihåg det...
 
När det var som värst, en vecka när 12h skoldag upprepades 3 gånger, ja då var man slutkörd till helgen. Inte nog med det så hade jag även kurs på lördag från 9-15. Men annars var nog skoldagarna ca 8 timmar (de 2 resterande). Förra veckan hade jag bara 2 dagar som var 12h och kurs på lördag har jag fått stå ut med några helger nu. Men nu blir det en kort paus med det tror jag. Iallafall nästa helg!
 
Nu är en massa tenter också på gång. Två matematik tenter inkommande vecka och några andra deadlines. Åtminstone en tenamen varje vecka resten av året om jag ej räknat fel. Jag vet att jag delvis ställt till det själv med mina extra kurser på ÖPU men det är sista chansen att gå dem där nu iår, så jag vill inte lämna det. 
Egentligen är det inte de långa dagarna i skolan som varit stressande. Mer de uppgifter som lämnar på hälft! 
Jag antar studierna ska vara lite stressande ibland. Då vet man ju i allafall att man lever!
--------------------------------------------------------------------------------------
Idag är en sån dag som varit extra tung. Edward kom hit igår kväll, tack och lov. Vi var på klassträff med min gamla ABI klass och somnade relativt tidigt. Jag ansträngde mig för att vara glad och social, vilket jag vill tro jag lyckades med något så när iallafall. Nått sprudlande humör har jag däremot inte varit på idag. När jag träffade två klasskompisar för att se igenom lite material till morgondagens tent var jag påväg att somna fast jag satt på golvet. När jag kom hem stirrade jag i taket. Nu äntligen mot kvällen har jag fått lite engeri tillbaka. Ibland måste jag erkänna det är tungt och det kan bli lite mycket, och just idag har det varit en sån dag. Men en dag i taget, en inlämningsuppgift i taget, en tent i taget. 
God natt, jag hoppas på ny energi och humör imorgon! Kram
Allmänt | |
Upp