Stipendium

Tänk er rävlik hundvalp, glass och fruktsallad, rabarberpaj, klänningsprovning som resulterade i bedrövade miner att jag inte går i vissa klänningar, Pretty Little Liars, hundmys, vattenmelon, frusna vinbär och vin. Om ni kan det, då har ni gått igenom min dag sådär i stora drag. Jag skulle kunna tala om vad jag åt i frukost. Men jag minns inte. Jag har catchat upp med Ida och Isa idag igen. Det var så längesedan sist och kommer troligen ta en stund innan vi ses alla tre igen... Så det var roligt att ses! 
 
Annars höll jag på att sk*ta ner mig av skräck när jag insåg jag fått "PALKKA" från Åbo Akademi. För det första blev jag överraskad att jag hade mer pengar på mitt konto än jag räknade med, och när jag såg varför blev jag rädd att vara tvungen att ge tillbaka dem. Meeeen, jag har tydligen fått ett STIPENDIUM (det allmänna)! Jag minns knappt dagen som jag och Pamela kollade runt bland alla möjliga stipendier för att hitta något att söka. Tydligen lönade det sig för oss båda ;) Så nu har Åbo Akademi lindrat hyran lite denna månad. Tack för det! 
 
Imorgon ska jag äntligen böja jobba igen. Vet inte om jag saknar jobbet pågrund av att jag varit bort så länge, är rastlös eller behöver pengar efter resan? Nåväl, ska göra ett besök till TruckMeet och bakluckeloppis i Lillby först. Bara jag orkar släpa mig ur sängen!
 
 
För att inte trötta ut era ögon helt med att stirra på små bokstäver kan ni njuta av farmors katt. Men han är också svartvit... Och på bilden var han ganska liten, han har hunnit äta lite (läs mycket) sedan dess.
Allmänt | |
Upp