Hundliv

Igår började jag prova på ett nytt träningsprogram. Har varit förkyld en längre tid nu så passar bra att prova på något nytt nu när jag börjar bli återställd. "10 km kymmenessä viikossa" heter det och jag fann det i JoksuPlus 2015. 10km på 10 veckor är ju inte sådär jättestor framgång, utan mera myrsteg kanske. Eller har jag fel? Nåväl, det började med 20 min lätt joggning + 5min gång + 10-15min lätt joggning. Det var den första dagen. 
 
Jag tog med hunden eftersom hon är lite väl sällskapssjuk och jag tänkte hon skulle klara av det. Jovars. 5 minuter orkade hon och sedan lag hon sig platt på mage. Tur var att jag var relativt nära mormors så jag kunde slänga av hunden en stund sålänge jag avslutade mitt pass. Jag följde det inte till punkt och pricka eftersom det var för mycket mygg för att kunna gå. Och i slutet drack jag ett glas vatten hos mormor och hämtade hunden. Bambi orkade faktiskt springa hem eftersom jag mutade henne med godisben bara vi kom hem. Otroligt att man ska vara hund men i själva verket beter sig som en "lenkkimakkara". 
 
Bambi fick sedan sitt godisben, och jag tog en sväng om med dammsugaren. Idag har vi däremot regnväder och nu har det även börjat blåsa rejält. Lite sol orkar dock fram mellan varven i små stunder. Så, hunden vägrar röra sig ur soffan. 
 
 
Hade jag varit hund hade jag nog inte gjort mycket mer idag heller än vad som visas på bilden. "Man e väl int hund fö assit entå".
Allmänt, Träning, vardag | |
Upp