Blåbär och mens

 
 
 
Idag har jag plockat blåbär. Och rensat blåbär. Och haft mens. Att plocka blåbär går bra, men resten...
Nä inget för mig!
 
Nåväl. Bären är rensade och nerfrusna. Farmors katt har fått maskmedel och livet på landet är frid och fröjd! 
 
Edward flydde fältet när jag utförligt informerade honom om vad som är pågång i mitt menstruerande liv. Typiskt karlar! Istället har jag utnyttjat tiden till att börja se Gossip Girl från säsong 1 igen och suttit och virkat samt stickat en stund. Så skönt att bara göra ingenting ikväll... Snart får jag börja räkna ner dagarna till "semestern" börjar! 
 
Tills dess, lite mera mensprat åt folket! Detta tabubelagda ämne borde ju inte ha en sån stämpel med tanke på att mens faktiskt drabbar så stor del av världens befolkning som det faktiskt gör. Och tro det eller ej, jag råkar faktiskt vara en av dessa. Någon annan som råkar vara lika lyckligt lottad? ;)
 
 
Och för er som undrar om jag inte tänker på annat än blåbär och mens: JO, det gör jag faktiskt! Imorgon tänkte röra på mig lite. Lite mer än från soffan till kylskåpet. Det är nämligen över en vecka sedan jag sist var på gym och har bara hunnit med 1 eller 2 hemmaträningar sedan dess. Måste erkänna jag saknar Vasa och träningsrutinerna mer än någonsin! Till och med en länk längs med stranden lockar. Om jag ändå vore ledig nån dag så skulle jag tvinga med E och fly till Vasa för någong dag. Men icke, här jobbar vi bara! 
 
Sängen kallar!
Allmänt | |
Upp