För att mätta kontrollbehovet

Hej på er.
 
Jag har varit ledig i exakt en vecka nu. Vissa är det skönt att vara i hemknutarna, men helt ärligt längtar jag tillbaka till Vasa. Där har jag koll på läget, min lägenhet fungerar som en trygghets zon. Jag har kontroll över skolan, räkningarna, sysslorna och träningen. Här uppe i norr flänger jag på mellan jobbet, Åvist, Kållby och gymmet som en fluga som inte kan stå stilla i tre sekunder. Ingen vila och jag hinner aldrig pusta ut och känna att jag har kontroll över läget. Ett litet behov av kontroll har jag allt.
 
Så även om jag börjar först på tisdag nästa vecka kommer jag att köra ner redan på söndagkväll. Ska bli så skönt, plus att vi har en "inneboende" två veckor framöver i form av min kompis Ida. Hon har varit där en vecka redan och fått bo själv en stund. 
 
Nu borde jag börja med skoluppgifterna som jag skjutit undan heeeeeela veckan. Ibland sviker självdiciplinen en rejält. 
 
 
 
Allmänt, vardag | |
Upp