18 februari 2015

Hej på er!
 
Tänk att det är 18 februari redan. Tiden och dagarna går så snabbt att jag inte hinner med själv. Detta resulterar också i att att skolarbeten och deadlines staplar sig på hög. Motivationen finns där idag, men ögonen är så trötta.
 
Vad har ni få men gulliga läsare kanske missat sedan sist då? Jo jag har gått på antibiotika en vecka pågrund av öroninflammation, igen! Jag hade det ju nån gång i höstas sist. Dock var det inte lika besvärligt den här gången. Jag uppsökte läkare mycket tidigare denna gång!
 
Igår var det då fastlagstisdag. Eller fastlaskiainen som det också heter. Jag drar min dag snabbt:
06.30- väckning
8.00- samling och förberedande av SPIrres traditionella fastlaskiainen frukost
10.15- Lektion
12.00- bortstädning av frukosten
13.40- samling vid fiskarstranden, pulkaåkning på schemat. Vi hade Selänne tema!
15.00?- Mat med SPIrre styrelsen vid Amarillo (betalade en halv förmögenhet på en knappt ätbar sallad)
16.10- köpte ingredienser till minttukaakao 
16.39- Jag tvättade håret 
17.30- Begav oss iväg på fastlaskiainensitz
22.00?- Gick till O´Malleys (slött gäng som hänger där måste jag säga...)
22.40- Vi gick på efterfest
23.59- Jag kom hem
 
Det blev en väldigt lugn kväll. Jag kom hem tidigt och hade ännu hellre gått hem ännu tidigare, hehe. Där kl 20.30 hade passar mig ypperligt för då redan började jag gäspa. Men jag har haft tidig väckning hela veckan så jag får vara lite trött. Sitzen var förövrigt helt bra. Visst blir det lite vimsigt med 150 personer, men det går! Från början var det riktigt kul, efter pausen var jag som sagt redan lite uttråkad, hehe. På 150 personer får man ganska mycket ljud ur sig. Mamma råkade vara på kurs i utrymmet på våningen ovanför och skickade idag om jag var där och "härja". 
 
Idag har jag bara varit i skolan en dubbellektion. Finskan blev inställd och det tackar jag för. Tog ett impulsbeslut och hoppade in i Saras bil. Hon skulle till novia (i 3h... jag trodde det var max 2...!!!) så jag passade på att låna några få böcker där som är ganska svåra att få tag på om många vill ha dem samtidigt. Nej, får nog börja dra i några trådar för att hitta ett lämpligt skolarbete att ta tag i. 
 
Bilder från gårdagen kommer i ett senare skede. 
 
 Detta var från tidigare. När jag frös och myste med te och en varm filt!
Allmänt, Skola, festligheter | |
Upp