Färga rött eller ej?

Hej på er!
 
Vad är det för dag idag då? Jaa... Tisdag. Jag hade iallafall kort skolvecka med 3 föreläsningar och sitter nu hemma i soffan i Åvist. Har skrivit lite på någon skoluppgift som ska vara inne på fredag. Jag känner dock att oktober månad är till för förändring. Då syftar jag i första hand på bloggen och mitt hår. Får se om oktober månad går lika snabbt som september.... Jag tror jag sov hela förra månaden! 
 
 
Jag är inne i en vinröd period och skulle kunna tänka mig något liknande som jag en gång hade. Dock är rött en väldigt svår färg att få bort sedan så jag får väl fundera lite till... annars blir det mörkbrunt! (foto. Ann-Sofie Sandin)
 
 
Dessa lediga dagar som jag har samlat på mig ska jag jobba x2, göra skoluppgifter och vila. Lite handarbete ska jag också roa mig med, men det ingår i ordet vila. Jag kommer förresten aldrig gå ut utan en virknål i min skolväska från och med idag. Tog ut min virknål ur väskan i morse och tror ni inte jag skulle ha behövt den sedan då? En klasskompis vante höll på att bli endast en hög med garn så jag räddade den så gott det gick. Tacka vet jag fkfs tryckpennor! Nu ska jag återgå till uppsatsskrivningen en stund och sitta och skratta åt mamma då hon sätter sig in i teknikens underbara värld med både ipad och dator. Det hon sist sa var "nej, nej NEJ!", så jag kommer kunna roa mig en stund till tror jag. (Skojja mamma, du är så duktig så!)
 
 
Allmänt, vardag | |
#1 - - ann-sofie:

jag håller med om att rött e en svår färg att få bort, men för det första är det snyggt med röda nyanser och för det andra så passa du sjukt bra i färgen, så från mig får du två tummar upp och orden; go for it :)

Svar: Uuh, haha! Jo jag tror jag måste fundera lite på denna ännu! Blir troligen ett besök hos frissan någon gång för at färga om buskaget ;D
Paulina Grön

#2 - - ida:

kuul att du å i hårfärgas tankar, ja ha fösöka få mett hår mejr ljusbrunt men he vill int riktit som ja vill... Sku liksom vila få e närmare min egna färg å få ett slut på dehär eviga färgase.....

Svar: Joo jag e! Jag har ganska nära min egen hårfärg nu men orkar vill ändå ändra lite ibland... som nu... Det sparar på håret att inte färga men ändå känns de trist att bara ha den samma gamla :p
Paulina Grön

Upp