Att "komma igång" till kvällen

Jag är absolut ingen morgonmänniska. Ofta är jag ganska butter på mornarna men ändå inte sådör jätte fräsig. Jag trodde inte heller att jag var någon kvällsmänniska eftersom jag ofta är trött om kvällarna. Idag upptäckte jag dock att det hänt sig flera gånger den senaste tiden att jag sitter uppe och gör skolarbeten ännu halv 2 på natten. Jag kommer helt enkelt lättast in i mitt flow på "sejnon", alltså där efter 9 på kvällen. Eller är det kanske för att jag blir så trött att jag till sist blir helt poetisk och flummig. 
 
Ikväll har jag planerat vad jag ska skriva om i morgondagens hemtent. Brukar inte göra mindmaps men har kommit fram till att de är ganska roliga att göra. Egentligen borde jag stressa ihjäl mig över att ha in två hemtenter innan 12 imorgon. Nu vore det ju lugnot om jag hade hela dagen på mig, men två tidskrävande moment ska genomgås imorgon. Gym och att vara hårmodell är precis sådana saker. Men sååååå mycket roligare än skolarbeten. Riktigt taggad över mediekultur tenten dock. Eller taggad och taggad. Det kunde ha varit mycket värre för att skriva artiklar är roligt!
 
Nu ska jag ta en välbehövlig skönhetssömn!
 
 
Allmänt, personligt | |
Upp