"Snart kommer nuet att leka tafatt med dem"

Vasa. Det är den stad jag vistas i just i detta tillfälle. Känner att jag inte vill, jag vill hålla mig på lite högre breddgrader. Högre upp i Österbotten. 
 
Jag ser hur tonåringarna klänger över uteserveringsborden på Piccolo, strax utanför mitt fönster. De ser så bekymmerslösa ut. Så som om världen är det bästa som finns och att inget ont händer därute. De lever i en bubbla av ovisshet och lever i affektion till medmänniskorna. Snart kommer nuet att leka tafatt med dem. Deras världsbild kommer flera gånger att brista och sprickorna bli större. Människor kommer och går, de både sviker och består. Lev med det, acceptera det och kämpa.
 

 För allas nyfiknahjärnor; idag hade jag helst varit en katt. Inga bekymmer, inget att tänka på. Tänk att bara få leva i nuet. 
Allmänt | |
Upp