Host, jobb och mat

Host, host, host! 
 
Jag drabbades av en förkylning när vi var vid Palma. Tyvärr... Allt startade med ett tåg utan fönster, vacker utsikt och kyliga tunnlar. Men det var värt de fina vyerna vi fick skåda. Av någon andledning hade jag valt att placera min icke allt för breda bak på ett ställe där det drog som sjutton! Varför låter jag mig själv göra sådant?
 
Jag har iallafall lyckats leva med min täppta näsa och sjuka hals några dagar. På senaste tid har jag fått hosta också. Igår natt låg jag och hostade till kl 4 och trodde mina lungor skulle komma ut i samma veva. Det gjorde de inte, utan jag somnade till sist av utmattning. Ni kan ju gissa hur pigg jag var när klockan ringde 05.52... Även om jag såg i kors ännu när jag satte mig i bilen kom jag och Emmelie oss till jobbet (Jag hade haft möjligheten att fråga om hon kunde köra men orkade inte fråga) någotsånär pigga och helskinnade. 
 
Vad har denna dag resulterat i då? Jo, Vi skulle på försenat examenskaffe till min kusin men Edward hamnade i jobb (vilket var helt okej med tanke på söndagspengarna som jag kan spendera i värsta fall, om han nu skulle bli utan fantasi), jag åt mat hos svärföräldrarna, körde till mina föräldrar och åt mat igen. Sen har jag också tittat på Formel1 med pappa och haft magknip hela halva kvällen. Gött!...
 
Dagens klagovisa håller på att lida mot sitt slut. Dagens positiva är att morgondagen kan bara bli bättre. En kväll av jobb då också, men om gamlingarna är lika snälla och glada då som de var idag ska det gå riktigt bra. 
 
Ps. En anna positiv sak denna vecka är att jag högst troligt hittat en ny kämppis inför nästa år! Tummen upp för det.
 
 
 
 
Allmänt, personligt, vardag | |
Upp