DIY- virkad mini uggla

Tänkte börja ge er lite fredagstips varje vecka. Dels för att jag ska komma igång med bloggningen men främst för att jag vill dela med mig av ideér och andra roliga handarbet/pyssel. Förhoppningsvis ska jag även inspirera någon annan att prova på. Vissa kommer jag prova på själv innan jag tipsar er läsare, andra gånger sparar jag inspirationen och återkommer till min blogg när ett nytt projekt ska startas. Denna typ av inlägg kommer att publiceras i kategorin "DIY projekt" (ibland också i tips till er).
 
Idag ska jag tipsa er om en bild jag hittade på en grupp på Facebook. Har inte frågat om lov av ägaren till bilden eftersom jag inte hittade någon... (watch out we got a badass over here) Skömt å sido, inspiration och glädje skadar väl ingen?
 
Jag hittade ett collage hur man snabbt och enkelt virkar en mini uggla. Bilderna är beskrivande men det kan vara bra att ha lite förkunskaper. 
 
Som ni ser visar bilderna mest hur man sätter ihop alla delar. Det går bra att prova sig fram. Det man behöver använda sig av är luftmaskor, fastamaskor och fantasi! Är det någon som provar? Visa mig gärna resultatet isåfall :)
 
Om någon vill ha en mera ingående beskrivning på en virkad uggla i modell större kan jag tipsa HÄR. Jag ska definitivt prova på en av varje modell! Den dag jag har tid över vill säga...
Allmänt, DIY projekt, Tips till er | DIY, tips, uggla, virka | |
Upp