Då trycket sjunker

Idag är det en sån dag att jag måste få utlopp för allt vad jag känner och inte vet något om. Läs inte om du känner att du är på taskigt humör. Jag går med ett vinglande huvud och ett stort frågetecken ovanför.
 
Jag har under en längre tid känt mig väldans trött och svimmfärdig. Jag är inte den som måste sova då jag kommer hem från skolan men den senaste tiden har jag inte orkat annat. I går beslöt jag att kolla upp vad som händer med mig. Jag hade mina aningar och visst var det blodtrycket som var för lågt. 
Det positiva är att jag får äta hur mycket salmiak jag vill! Det som inte är så roligt är att jag inte haft möjlighet att träna lika effektivt. I början av veckan kunae jag bara genomföra hälften av träningen, och då hade jag haft svarta bollar framför ögonen sedan början. 
Nu försöker jag med att äta mycket salt, dricka mycket vatten och äta salmiak vid behov (dock börjar jag må dåligt om jag äter mer än fem per gång). Borde jag även börja röka, dricka mycket alkohol, dricka mycket kaffe och få fetma? 
För det sistnämnda går det inte så bra med må jag säga. Tror det var i november som jag bestämde mig att gå upp några kilo, inte för att jag var för smal utan för att jag ville det. Jag åt supermycket, och gör det ännu, men ändå gick det åt fel håll och jag gick ner några kilo istället. Det är inte något jag är glad över, för det påverkar också blodtrycket... Anledningen till jag tog upp det här var inte för att skryta, för det är verkligen inget att skryta med (jag hoppas ni förstår!). Jag vill istället ha tips på vad jag kan äta och om någon som vet vad som är fel med mig så hojta till! Jag vill inte gå runt med svajande huvud, jag vill inte heller frysa konstant!
 
Har nyss ätit nudlar och kyckling med majs, gurka och tomat. Samt en stor klick majonäs. Det var en som sa till mig idag, "du äter för hälsosamt"! Och kanske är så fallet, men McDonalds mat är inget jag skulle äta en gång i veckan (inte ens en gång i månaden). Nåja, ska svälla en stund innan det är dags att dra på sig träningskläderna och se hur dagens träning går. Tar även helg ikväll, imorgon får jag äntligen hämta de nya linserna! Hoppas jag börjar se bra igen!
 
Ha en bra kväll! Det ska iallafall har ha för jag ska hem till min älskling!
 
 
Allmänt, personligt | |
#1 - - ida:

lägg in 1 L glass i vikon så fixar e se noo ;D nemen sii till att du äter extra extra myki före å baket träning så noo måst he byri hjälp tycker man ! :) eler så har du bara nan lillan fas i dehär muskelbildningen, isa visa video på vilken muskelknutt du hadd blivi så ;)

Svar: Hahah Isaaa..... Nä men såläng e int böri ta av mina muskler så är jag nöjd ;) Och 1 liter glass... nej tack! Tror int jag har äti nån glass sedan jul? Eller är det ännu längre sen?
Paulina Grön

#2 - - Anonym:

råkade klicka in mig på din blogg och jag har faktist varit i samma situation! Tyckte jag åt väldigt mycket men ändå hände inget. Det som hjälpte mig var att alltid välja feta produkter (inte mcdonalds mat haha) utan ex mörkblå mjölk, fet ost, lite grädde i kaffet osv. Jag äter även minst en näve nötter per dag (ger bra fetter och hjälper verkligen om man vill gå upp i vikt)! och efter och före jag tränar ser jag till att äta rejält även om "alla andra" äter mycket mindre. Mitt största tips är att öka kolhydratersmängden och kanske dra ner lite på grönsaker och sallad så man istället orkar äta lite extra potatis ex. Lycka till!

Svar: Jo jag tycker även jag äter mycket, mer än vad min kropp klarar av ibland! Mc Donalds är något jag helst lämnar bort, bra fetter vinner över dåliga! Jag får nu bara äta mera och se vad som händer :)
Paulina Grön

#3 - - isse:

du e no bra som du e också. fast om e sku hjälp att få upp blodtrycket me att få lite mer fett på kroppen så sku e ju va bra! mitt tips e att int tänk så myki på va du äter utan du bara äter och njuter av e. Många sku kanske vila va i din situation å kuna ät va di vill utan att behöv bry sig (och du sku sekärt vila va i nån annans situation så du int sku måst känn såhe) men nu e vi i våra egna situationer å måst gör he bästa av e! I'm sure you will be fine <3 puuss

Svar: Hehe jo ^^ Ska börja dagen med kaffe! Du e bra puuusu <3
Paulina Grön

#4 - - Anonym:

har du ingen skola idag?

Svar: Om man har ärenden i en annan stad är man ibland tvungen att prioritera sin tid annorlunda :)
Paulina Grön

Upp