Sorg och lycka

Denna helg har varit bra. Jag känner att jag kan säga det, även om fina farfar har blivit begravd. Det var en fin begravning, ett fint avslut! Vi ville minnas de fina stunderna med honom, det fina han gett oss. Nu får vi ta hand om de två som finns kvar, farmor och mormor. De är båda kvinnor jag beundrar!
 
Överlag har vi inte gjort mycket i helg. Mest varit i Åvist och umgåts med familjen. En dag körde E, P och O med "lindo bilen" medan jag skördade de sista rödvinbären och besökte min farbror. Efter begravningen på kvällen åt vi grillmat eftersom ingen orkade fixa till någon mat (det hade ändå blivit smörgåsar som lämnat över från begravningen). I söndags plockade jag lingon och fick även med E i skogen en stund. Sedan såg vi Formel1 med pappa och när det var slut åkte karlarna till pappsens verkstad för att skruva bil. 
Jag njöt ihelg, och jag vet precis varför! 
 
Däremot njuter jag inte lika mycket nu. Det är måndag och studentskrivningarna har sparkat igång. Hörförståelsen i det andra inhemska språket (finska) gick inte alls bra. Nej inte alls. Några polistermer hade ju inte jag pluggat in precis... Fast nu deppar jag inte mer över det! Desto mer taggad att klara av resten! 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Bra bild till texten! Se framåt nu. Du har många tillfällen att lyckas! Och kanske allt gick bättre än du tror <3

Svar: Tack! Jo det är ju bara att vänta och se, man vet ju aldrig på förhand!
Paulina Grön

Upp