Att sticka ett par sockor

Jag är inne i en stickbubbla just nu. Igår stickade jag en socka och idag har jag stickat den andra. Egentligen borde jag ta tag i dendär eländiga pippitröjan, men jag orkar inte. Nej nu är det sockor som gäller, kanske jag provar på att virka ett par också, även om virkning inte är min grej. 
(Någon bild får ni se senare, ska fundera på om de blir som julklapp till någon eller om jag ska använda dem själv. Är i stort behov av det och de passar ganska bra på mig...)
 
Medans jag babblar på om ett av mina intressen händer också annat ute i världen. Imorgon ska vi till Lepplax skola (fråga mig inte varför vi ska dit, finns inget bra svar på den frågan) och ha medeltidsdag. Det skulle kunna bli helg efter men nej en och en halv timme i bil tillbaka och två skoldagar till. Börjar tröttna på gymnasiet, vill gå vidare till en annan skola. Till en skola som har någon betydelse, till något som jag kommer att ha nytta av livet ut, något som kommer att sätta spår i mitt kanske framtida yrke. Ett halvt år kvar, men det är ett långt ett innan det är slut. (kommer ju förståss inte ångra att jag gått i gymnasiet sedan)
 
Eftersom det är vilodag från träningen ska jag köra lite magövningar och planka en stund. Sedan ska jag fortsätta att sticka, ringa älskling och sova. Väckning kvart över 5 imorgon. PAIN.
 
Tycker att det är väldigt roligt att kolla igenom gamla bilder, vilket jag även gjort ikväll. Och här kommer några, bara för att jag kan. Och visst kan jag medge det själv. Jag sätter inte lika mycket tid på hår och smink nu. Varför? Jag hinner inte på morgonen eftersom jag vaknar så sent och tror på dethär med skönhetssömn (höhö). Dessutom tränar jag ganska många gånger i veckan och om jag har smink + glasögon blir det jobbigt att sätta i linserna. Varför jag helst inte sätter i linserna från morgonen är för att jag ser mycket sämre med dem och anstränger ögonen mycket mer. 
Vad tycker ni? Har den gamla goda tiden redan varit eller blir jag snyggare med åren?
 
 
 
 
 
Allmänt, vardag | |
#1 - - ann-sofie :

still going strong, you're looking good girl! :)

Svar: Hehe, tack :)
Paulina Grön

Upp