Dagens memoarer

Dagen är onsdag, vilket betyder att det snart är helg!
 
Eftersom jag läst 15 sidor hälsokunskap (daglig dos) eller var det till och med över 20(?) så tillåter jag mig själv att börja på med pippi sockor. Alltså sticka då. Jag har redan börjat med en tröja men eftersom mina händer aldrig tillverkat en sådan förut så behöver jag lite hjälp på traven. Just nu har jag fastnat så det får lämna åt sidan tills helgen. Nu startar jag upp ännu ett projekt och har många fler planerade. Det kommer bli en produktiv vinte har jag på känn. Men studentskrivningarna först!
 
Muumin rullar på, se samma avsnitten jag i somras såg på svenska med fröknarnabus får inte förekomma på något annat språk än finska nu. Lite över en vecka till skrivningarna (nästa två?) och mitt huvud vägrar att ta in information. hJäLp.
 
Istället för att fokusera på studenten har jag också återfunnit min kärlek till det ack så gamla programmet, PhotoBooth! 
 
 
 
 
 
 

Nu ska jag ta och dra upp min lata röv från denhär stolen. Det är augusti och ljusen ska tändas, hösten är välkommen med öppna armar och ullsockorna får plockas fram ur skåpen. Det är verkligen sant. Jag välkomnar hösten här och nu, även om jag lever för sommaren. Tyvärr var vädret inte så lovande under sommarmånaderna så vi kan lika gärna flytta oss fram till nästa årstid. Over and out. 
 
Allmänt | |
Upp